بهترین ورزش برای افزایش قد کودکان
نوشته شده توسط : همیار

همه ما به عنوان والدین دوست داریم تا فرزاندانمان در آینده به افراد بالغ بلند قدی تبدیل شوند. در دنیای امروز، بسیاری از کودکان بسیار بلند تر از سنین کودکی والدین خود هستند. با این حال، درصد کمی از کودکان نیز وجود دارند که قدشان به اندازه همسالان خود نیست. والدین نگران به دنبال راه های سالمی می گردند تا از افزایش قد کودکان خود مطمئن شوند.

ورزش کردن و مواد غذایی سالمی که رشد را بیشتر می کنند گزینه هایی فوق العاده اند. زیرا در این موارد نیازی به مصرف دارو هایی نیست که مدعی افزایش رشد قدی کودکان می باشند.

راه هایی برای افزایش قد کودکان

هیچ رازی برای افزایش یک شبه قد وجود ندارد. امکان دارد تبلیغاتی را در روزنامه ها یا تلویزیون دیده باشید که مدعی تسریع افزایش قد می باشند اما باور کنید اکثر آن ها دروغین هستند.

آن دارو ها در حقیقت هیچ تاثیری بر رشد انسان نخواهند گذاشت بلکه برعکس، مصرف چنین دارو های غیر تجویزی می تواند به بروز چندین عوارض جسمی منجر شود، به همین دلیل، فرد نباید این گونه تبلیغات را جدی تلقی کند.

در این جا چند راهبرد ساده بیان شده که به درستی بر رشد قد کودکان تاثیر گذار هستند.

افزایش قد کودکان در طب سنتی

برای افزایش قد کودکان در طب سنتی، از مصرف دمنوش های گیاهی غافل نشوید دمنوش های گیاهی مانند: زعفران، آویشن، چای کوهی، دارچین، پونه و بابونه تاثیر بسزایی در رشد قد کودکان دارد.

داشتن خواب کافی برای افزایش قد کودکان تاثیر متبثی دارد زیرا هورمون رشد در کودکان از ساعات 22 تا 23 ترشح می شود، به همین دلیل والدین باید نسبت به خواباندن کودک قبل از این ساعت اقدام کنند.

مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب باعث کوتاهی قد و اختلال در هورمون های کودک می شود پس والدین باید تغذیه کودکان را رعایت کنند و از مصرف غذاهای چرب بپرهیزند.

مصرف سبزیجاتی که دارای آهن و فیبر است مانند: کلم بروکلی، اسفناج، نخودفرنگی، نخود و عدس را فراموش نکنید.

از خوردن غذا در دیر هنگام مخصوصا در وعده شام خودداری کنید زیرا ترشح انسولین در بدن کاهش یافته و به طبع آن ترشح هورمون رشد نیز در دراز مدت کاهش می یابد.

بهترین ورزش برای افزایش قد کودکان

شاید این سوال را از خود بپرسید چه ورزشی برای افزایش قد کودکان خوب است؟ یا ورزش برای افزایش قد کودکان چیست؟ ما در اینجا به سوالات شما پاسخ داده ایم.

ورزش هایی که برای افزایش قد کودکان موثرند ورزش هایی چون: والیبال، بسکتبال، ژیمناستیک، یوگا، طناب زنی، شنا، دو، تمرینات کششی و… اند که می توانند قد کودک را بلندتر کند. این ورزش ها با تاثیری که روی استخوان های کودک و صفحه های رشد او در بدن می گذارند، باعث افزایش قد کودک می شوند. در ادامه به بررسی این ورزش ها می پردازیم.

تمرینات کششی

انجام تمرینات کششی یکی از موثر ترین راه های افزایش قد کودک می باشد. انجام ورزش های ساده ای که شامل تمرینات کششی می شوند واجب است.

یکی از تمریناتی که می توان به کودک آموزش داد این است که از او خواسته شود پشت به یک دیوار ایستاده، دستان خود را بالا برده و تا جایی که می تواند بدن خود را کشش دهد.

قدم بعدی این است که به گونه ای بر روی انگشتان پای خود بنشیند که پشت به دیوار بوده و عضلات پای او کشیده شوند. این حرکت را می توان 10 بار در روز تکرار کرد.

 یک تمرین کششی فوق العاده دیگر این است که کودک بر روی زمین نشسته و تا حد امکان پا های خود را باز و از هم دور کند. کودک باید با هدف لمس انگشتان پای خود از ناحیه کمر خم شده و این حرکت را 4 بار برای هر پای خود انجام دهد. این مورد یک تمرین مفید است زیرا ستون فقرات او را کشیده و وضعیت قرار گیری بدن او را بهبود می بخشد.

ژیمناستیک

آیا کودکتان تمایل به آویزان شدن از میله ها در خانه و زمین های بازی دارد؟ عالی است! تمرینات آویزان شدن در کشیده شدن و صاف کردن ستون فقرات کودک مفید می باشند. انجام تمرین بارفیکس راهی عالی برای ارتقا رشد است که یکی از اصلی ترین حرکات در ورزش ژیمناستیک تخصصی است.

به این ترتیب، کودک خود را تشویق کنید تا این کار را به صورت معمول انجام دهد.

بارفیکس مچ بر عکس (به صورتی که فشار بیشتر بر روی بازو ها وارد می شود) نیز یک تمرین افزاینده رشد است که کودک شما عاشق آن خواهد شد. اطمینان یابید که کودکتان هر روز به مدت 10 دقیقه تمرین می کند.

منبع: http://espinclub.ir/3247/





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: